مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: لیگ کتابخوانی در مدارس تمام مقاطع تحصیلی استان کرمانشاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۷۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶ 12 November 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمد امین بهرامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه ٢١ آبان ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در محل ساختمان نیمه کاره کتابخانه مرکزی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: برای برگزاری یک لیگ کتابخوانی با معاونت پرورشی آموزش و پروش در ٢۴ منطقه آموزش و پرورش برنامه‌ریزی انجام شد.

وی افزود: این لیگ کتابخوانی از هفته آینده آغاز می‌شود و تلاش می‌کنیم در سه مقطع تحصیلی اجرا شود و مسابقه کتابخوانی فصلی نیز برای اهالی رسانه و فعالین فضای مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه تصریح کرد: کتاب نخست برای برنامه «١٠ غلط مشهور درباره اسرائیل» است که تا کنون در ١٢ شهرستان برای شورای اداری و علاقه‌مندان راجع به این کتاب نشست برگزار شد.

وی گفت: در دولت سیزدهم نسبت به کتاب و ساخت کتابخانه مرکزی اهتمام ویژه ای وجود دارد و در غرب کشور تنها استان هستیم که کتابخانه مرکزی نداریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه محل ساختمان کتابخانه مرکزی کرمانشاه به نوعی خانه فرهنگ مردم کرمانشاه است، ادامه داد: این کتابخانه در طول سالیان مختلف مورد بی مهری قرار گرفته اما مشکلات مرتبط با آن قرار است فردا در جلسه‌ای از سوی نماینده کرمانشاه با وزیر ارشاد مطرح شود.

وی ابراز کرد: از سفر قبلی رئیس جمهور به کشور اعتباراتی به این پروژه در حدود ٣٠٠ میلیارد ریال اختصاص داده شد که کمتر از ٣٠ الی ۴٠ درصد آن جذب ‌شد.

این مقام مسئول تأکید کرد: به نتیجه رسیدن این فضا نیازمند یک همت جمعی است و تکمیل این کتابخانه کار دشواری نیست مشروط بر اینکه برای آن یک مطالبه عمومی شکل بگیرد.

بهرامی با اشاره به حذف ٢ طبقه از ساختمان این کتابخانه بیان کرد: حتی ساختن یک طبقه از این ساختمان برای معرفی مشاهیر استان کرمانشاه نیز مثبت و مفید است.

وی همچنین کتابخانه مرکزی کرمانشاه را  مهمترین بنای فرهنگی استان کرمانشاه دانست و افزود: در صورتی که ٢ طبقه حذف شده هم به چرخه احداث بازگردد به یک هزار و ٢٠٠ میلیارد ریال اعتبار به منظور تکمیل و بهره‌برداری آن نیازمندیم.

بهرامی با بیان اینکه از سال ١٣٩١ الی ١٣٩۵ عملا اعتباری به این پروژه اختصاص داده نشده، ادامه داد: آنچه که تخصیص داده شد هم صرف دیون شد و می‌توان گفت این پروژه از سال گذشته آغاز به کار کرده و مراحل ساخت را طی می‌کند.

وی ابراز کرد: این پروژه در حال حاضر و با حذف ٢ طبقه حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در برنامه‌ریزی اولیه ١۵ هزار متر مربع و با تغییر نقشه در ١٢ هزار متر مربع احداث می‌شود.

به گفته این مسئول در برخی شهرستان‌ها از جمله سرپل ذهاب، ثلاث باباجاني و قصرشیرین هنوز هم یک کتابخانه بازسازی نشده و در برخی محل ها پارکینگ برای ساختمان کتابخانه اجاره شده است.

بهرامی در ادامه به اجرای بخشی از برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: ٢٣ آبان ماه زنگ کتاب در مدارس کرمانشاه نواخته می‌شود، محفل کتابخوانی و محفل ادبی شعر فلسطین نیز برگزار و از شاعران برتر این حوزه تقدیر می‌شود.

وی عنوان کرد: پویش کتاب خون و اهدای خون از سوی کتابداران ٢۵ آبان ماه اجرا می‌شود، جشن کودک و همایش شهر دوستدار کودک به‌ صورت تخصصی و علمی در تمام شهرها برگزار و میز خدمت نیز در نماز جمعه خواهیم داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار